duminică, 5 octombrie 2008

"Hit the road Jack" or "Singing on the rain" ?

Both of them, of course.

Cu alte cuvinte, traversand Europa prin ploaie. Ca sa ne invatam cu clima, ca tot citiram noi ca in Bruxeles ploua numai 200 zile din an, in medie. Doua zile pline de drumuri, din care una jumate de ploaie. Ploaie continua de ziceai ca norul e legat de masina noastra.

Daca ai cea mai mica intentie sa-ti para rau ca pleci din tara si te napandesc tot felul de indoieli si de melancolii cea mai buna metoda de a scapa din starea asta e sa te decizi sa pleci cu masina. Pe oriunde ai iesi te umpli de toate spumele si frustrarile posibile, mai ales cand faci comparatia cu ce drumuri gasesti la vecini (inclusiv la bulgarii la care ne uitam cu atata superioritate).

Rezumat romanesc
Bucuresti-Pitesti-Rm. Valcea-Sibiu-Deva-Arad - cam 600 km. Si cate ore ? De gropi, drumuri inguste, localitate dupa localitate, reparatii lasate de izbeliste, mitocani si toate cele ? Doar freo 10 ore, asa de prasila, sa nu-ti para rau ca pleci. Macar a fost soare.

Rezumat unguresc
Mako-Szeged-Budapesta-Gyor- cam 380 km. Super autostrazi, extrem de bine marcate, drumul ca-n palma. 3 ore si gata Ungaria. Si daca tot fuse bun drumul, ne-am bucurat de el in toate felurile, intai pe soare si apoi pe ploaie.Langa granita cu Austria ne-am cazat la un foarte dragut hotel, Corvina. Curat, cochet, internet pentru clienti, mic dejun pe alese, personalul vorbitor de engleza. Excelent, iar pretul ... 50 euro/dubla/noapte cu mic dejun inclus. Jos palaria.

Rezumat austriac
Viena-Linz (prin sud)-si alte orase cu nume d-al lor - fro 350km. Ploaie, cateva zone mai pline pe autostrada, cateva zone in reparatii pe autostrazi. Socul era ca pe sensul invers, spre Viena erau cozi si de 5-6 km pe autostrada, unde se mergea bara la bara sau si mai rau se statea ... cam neplacut. Viena - care ne cam speriase cu paienjenisul ei de strazi si autostrazi, dar a fost excelent de bine marcata asa ca am scapat cu bine.

Rezumat german
Regensburg, Nuremberg, Wurzburg, Frankfurt, Koln, Aachen - cam 700 km. Multe sectoare de autostrazi in reparatii, multe zone ingustate si implicit cu un trafic destul de congestionat. Nu la fel de fain marcate - probabil si pentru ca erau printre primele autostrazi. Anyway, destul de dezamagitor drumul pe faimoasele lor autostrazi. Dar ne-au impresionat peisajele din sudul Germaniei, dealuri molcome pline de vita de vie, padure dupa padure, verdeata, curat ... noi care ne asteptam la industrie la scara larga dam de vita de vie si de pomi fructiferi, oau. Si sa nu uitam ca ploua, probabil pe soare arata si mai bine. Spre nord s-a mai poluat treaba, dupa ce am intrat pe valea Rinului ... gata cu copacii, au aparut furnalele si toate semnele puternicei lor industrii.

Belgia - 120 km de autostrada, luminata toata. Eram asa de obositi ca nu mai puteam aprecia aceasta calitate a autostrazii, nu vedeam decat ca belgienii merg cu o mare viteza care ne speria. Am ajuns cu bine, si evident ce in Brussel, am reusit ce n-am facut toata Europa: ne-am ratacit.
Dar pana la urma am ajuns si unde trebuia, ne-am cazat si ne-am culcat ca nu mai puteam de oboseala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu